حتماً شما هم این عبارت که مرکز تماس ابری چیست؟ زیاد به گوشتان خورده است. مرکز تماس ابری عبارت فارسی شده ی Cloud Phone System است. سازمانهای هوشمندتر که نمیخواهند از رقبا عقب بیفتند و به دنبال بهرهوری بیشتر هستند، دستاوردهای استفاده از مرکز تماس ابری یا تلفن ثابت اینترنتی را دستکم نگرفتهاند. اگر هنوز از مزایای تلفن ابری نسبت به تلفن سنتی یا PSTN بیخبر هستید، در این بخش آموزشی در این نوشته ی کامل درباره مرکز تلفن ابری و ویژگیهای آن، با ارتباطات دوربرد فارس همراه بمانید.
تاریخچه به وجود آمدن تلفن ابری
دیگر سازمانی که در عصر جدید به دنبال سرعت و پیشرفت است، خود را درگیر چالشهای تلفنهای سنتی نمیکند. مرکز تماس ابری، که از آن همیشه بانام voip نیز یادشده است و از نامش هم نیز مشخص است، درواقع نسل جدید تلفن ثابت سازمانی است که بر بستر شبکه اینترنت کار میکند.
تکنولوژی استفادهشده جهت برقراری تماسهای تلفنی ورودی و خروجی در خطوط تلفن ابری cloud pbx ، همان ساختار بهکاررفته در معماری VoIP است. پروتکل SIP قابلیت انتقال صدا بر بستر اینترنت و IP را به کاربران خودش میدهد، از همین رو، بسیاری از تجهیزات و دستگاههای مخابراتی به روز دنیا، با این فناوری تولید و به مصرفکنندگان ارائه میشوند. خوشبختانه در کشور عزیزمان ایران نیز، بیش از چندین سال است که فعالان عرصههای مخابراتی، اقدام به تجهیز امکانات و زیرساختهای موجود با استفاده از فناوری VoIP کردهاند و هماکنون بهصورت جدیتری فناوری Cloud Phone System جای خود را در حوزهٔ ارتباطات باز کرده است. یکی از راههای بهره بردن از فناوری رایانش ابری، سیستم تلفن ثابت سازمانی (VoIP) مبتنی بر ابر است که نهتنها میتواند نیازهای متغیر یک کسبوکار به سیستمی انعطافپذیر و مقیاسپذیر را برآورده کند بلکه راهحل ارتباطی مقرون بهصرفهتری به نسبت تلفنهای سنتی است.
چرا فناوری دوستان تلفن ابری را به تلفن ثابت آنالوگ ترجیح می دهند؟
همه شاهد هستیم که نقش پرنگ فناوری اطلاعات و نوآوریهای آن را در جایجای زندگی، نمیتوان نادیده گرفت. شرکتهایی که تماس تلفنی از ابزارهای مهم فروش و ارتباط با مشتریانشان است، نقش حساس تعامل و ارتباط با مشتریان و همچنین چالشهای ارتباط با دیگر همکاران را بهخوبی درک میکنند. چهبسا اعتماد مشتریان نسبت به سازمانی مدرن بهروز نسبت به سازمانی سنتی که از فناوری دور است، بیشتر است. در ادامه باید گفت با توجه به مقیاسپذیریای که در تلفنهای ابری ارائه میشود، شرکتهای استفادهکننده از مرکز تماس ابری میتوانند با خیال راحت هر وقت که نیاز بود، به تعداد داخلیهای سازمان خود اضافه و یا از آن کم کنند. این سرویس ها دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور میباشد. و اما مقیاسپذیری برای کسبوکارها به چه معناست؟
مقیاسپذیری یعنی سیستمها و فرآیندها آمادگی تطبیق خود با رشد و یا کوچک شدن سازمان بر اساس اولویت را داشته باشند.
سیستم ارتباطات مجموعه ای تجاری و محدودیتهای بهروزرسانی تجهیزات یکی از همین عوامل مؤثری است که از مقیاسپذیری جلوگیری میکند. چراکه هزینه و زمان همگامسازی زیرساخت با روند تغییرات سازمان، بسیار بالاست. درواقع اکثر شرکتها منابع و بودجه لازم را برای این تغییرات در زیرساختهای خود ندارند و این تبدیل به یک دغدغه میشود. در اینجا راهحل راهاندازی سیستم مرکز تماس ابری است. سیستم تلفن ابری چگونه با ویژگیهای خود نسبت به روش سنتی ارجحیت دارد؟
در مرکز تماس ابری تماسهای از راه دور ٰارزانتر هستند.
به سخت افزار خاصی نیاز نمی باشد.
دلیلی برای نگرانی در هنگام قطعی برق وجود ندارد.
صرفهجویی در هزینههای پشتیبانی و نگهداری به دلیل یکی شدن شبکه دیتا و شبکه تلفنی با استفاده از تلفن ابری، قابل توجه است.
هزینه سرور پایینتر از هزینه سرور در روشهای قبل است.
خداحافظی با چالش سیمکشی اختصاصی شبکه تلفن در مرکزتماس ابری
امکان استفاده از تلفن ابری در کنفرانس های تلفنی و تصویری وجود دارد.
امکان استفاده از نرمافزار تلفنی وجود دارد.
می توان ارسال فکس بر روی شبکه در تلفن ثابت ابری را انجام داد.
استفاده بهتر از ظرفیت شبکه در تلفن ثابت ابری
کیفیت رضایتبخش صدا در تلفن ابری
امکان جابهجایی استفادهکنندگان در فنّاوری تلفن آی پی، از مزایای محبوب مرکزتماس ابری است.
امکان مانیتورینگ آسان وجود دارد.
امکان تهیه گزارشهای مجانی
کاربر محترم همین حالا از طریق لینک زیر می توانید با تعرفه های تلفن ثابت ابری دوربرد آشنا شوید.
- مشاهده قیمت تعرفه های تلفن ابری
طبق گفته ی تحلیلگران اقتصادی، بازار جهانی خدمات ابری در سال جاری به حدود 158.8 میلیارد دلار می رسد ،همچنین شرکت های بزرگ ارائه دهندگان خدمات ابری مثل مایکروسافت و آمازون در حال گسترش سرور ها و دیتاسنتر ها خود می باشند. مزایای سیستم تلفن ابری مشاغل زیادی را در بر میگیرد، از استارت آپ ها گرفته تا شرکت های بزرگ جهانی. سیستم تلفن ابری یا cloud pbx ویژگی های پیشرفته ارتباطی یکپارچه زیادی را ارائه می دهند که مشاغل برای موفقیت در محیط شتابان تجاری امروزی به آن احتیاج دارند.
تلفن ابری فرمول طلایی رشد استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک
همانطور که میدانید استارتاپ ها و کسبوکارهای کوچک نوپا، همواره به دنبال مقرونبهصرفه شدن هزینهها هستند. شایانذکر است که زیرساختهای تلفن ثابت در سازمانهای بزرگ گزینه خوبی برای کسبوکارهای کوچک و استارتاپها نیست. بدیهی است دلیل این امر نیازمندیهای گسترده منابع (نظیر تجهیزات و سرور) است.
کسبوکارهای کوچک همواره درحال تغییر و انعطاف هستند. به دلایل مختلف ممکن است تعداد کارمندان آنها اضافه یا کم شود. همچنین ممکن است یک مکان ثابت نداشته باشند و پس از مدتی جابجا شوند. درنتیجه سیستم تلفن سنتی پاسخگوی نیازهای این سازمانها نخواهد بود و به یک سیستم ابری مقیاسپذیر نیاز است تا بتوانند خدمات ارتباطی را با روشی کمهزینه، ساده و سریع مدیریت کنند. با استفاده از خدمات ارائه خطوط تلفن ثابت اینترنتی یا تلفن ابری، کارمندان میتوانند در هر مکانی با استفاده از تلفن همراه خود یا پنل تحت وب به تماسهای سازمان پاسخ دهند. ازآنجاییکه این سیستم با فناوری Hosted PBX کار میکند، کلیه تجهیزات و پشتیبانی توسط شرکت ارائهدهنده خدمات فراهم میشود و سازمانها نیازی به خرید تجهیزات گرانقیمت و نگهداری از آنها ندارند.