قوانین و مقررات


قوانین و مقررات

توافق‌نامه

فصل اول: تعاريف
١.١ خريدار: کسي است که به‌عنوان شخص حقيقي يا حقوقي اقدام به خريد و پرداخت هزينه سرويس می‌نماید./
2.1 سرويس: هر يک از خدمات ثبتي، نرم‌افزاری، فني و ارتباطی قابل‌ ارائه توسط شرکت ارتباطات دوربرد فارس./
3.1 پرتال کاربران: وبگاهي به آدرس http://idc.dourbord.ir که خريدار در آنجا حساب داشته و از طريق اين حساب می‌تواند فهرست سرویس‌های خود را مشاهده؛ آن‌ها را تمديد نموده يا ارتقا دهد و مشخصات خريدار در آنجا ثبت شده و قابل ويرايش و بروز رساني است./
1.4 پرتال پشتيباني: وبگاهي به آدرس http://idc.dourbord.ir که کليه مکاتبات الکترونيکي و ایمیل‌های خريداران و ساير کاربران با شرکت در آنجا ثبت و از طريق شماره تيکت قابل پيگيري است./
5.1 تعرفه: فهرست کامل سرویس‌های قابل ارائه همراه با ویژگی‌ها و محدودیت‌ها و قیمت‌ها به‌نحوی‌که خريدار کاملاً آگاه گردد.
1.٦ Spam (هرزنامه) : ارسال ايميل به فردي بدون اينکه گيرنده بخواهد./
1.٧: Spam Cop وب‌سایت شناسایی و مقابله با اسپم Spamcop.net./
1.٨: IDC مرکز خدمات داده‌ای اينترنت Internet Data Center/.
1.٩ تحويل خدمات: ارائه شناسه يا کلمه عبور استفاده از سرویس‌های خريداري شده و یا اعلام انجام ساير خدمات بر اساس فاکتور يا قرارداد بين خريدار و شرکت./
1.١٠ کاربر وب‌سایت: کليه اشخاصي که از سراسر دنيا وب‌سایت خريدار را مشاهده و مرور می‌کنند./
1.١١ منابع: RAM ميزان استفاده از حافظ اصلي سرور يا سرورهايي که به وب‌سایت خريدار سرویس‌دهی می‌کنند برحسب مگابايت وقتی‌که کاربران آن سايت در حال استفاده و مشاهده آن سايت می‌باشند./
1.١٢ منابع: CPU ميزان استفاده از پردازنده سرور يا سرورهايي که به وب‌سایت خریدار سرویس‌دهی می‌کنند جهت پردازش درخواست‌ها و اجرای کدهاي ديناميک آن سايت نسبت به‌کل توان پردازنده سرور به‌صورت درصد وقتی‌که کاربران آن سايت در حال استفاده و مشاهده آن سايت می‌باشند./
1.١٣: Diskspace ميزان فضايي که براي ذخيره کليه فایل‌های خریدار اعم از وب‌سایت، ایمیل‌ها، پایگاه‌های داده و همچنين لاگ‌هاي آن‌ها توسط يک وب‌سایت مصرف می‌گردد./
1.١٤: Bandwidth ميزان تبادل اطلاعات بين کاربران وب‌سایت و سرور جهت نمايش و عملکرد يک وب‌سایت برحسب مگابيت بر ثانيه. همچنين ميزان تبادل اطلاعات بين دو سرور درصورتی‌که اين اطلاعات به‌منظور سرویس‌دهی به کاربران آن وب‌سایت باشد./
1.١٥: Data Transfer ميزان تجمعي تبادل اطلاعات بين کاربران وب‌سایت و سرور يا سرورهاي سرویس‌دهنده به وب‌سایت خریدار برحسب مگابايت در ٣٠ روز ماه شمسی./
16.1 بالا بودن سرور: در دسترس بودن عمومي سرور در شبکه اینترنت در حداقل ٢ نقطه مختلف از دنيا بسته به سرویس‌های مختلفي که روي يک سرور قرارداد بايد پاسخ تست‌های زير مثبت باشد:
١. وب سرور: ping عمومي سرور يا پاسخ‌دهی سرور روي پورت ٨٠ از طریق telnet./
٢. ايميل سرور: ping عمومي سرور يا پاسخ‌دهی سرور روي پورت ٢٥ يا ١١٠ از طریق telnet/.
٣. ديتابيس سرور: پاسخ‌دهی سرور روي پورت ms sql server و my sql/.
1.17: Uptime نسبت ميزان زماني که کليه سرویس‌های سرویس‌دهنده به وب‌سایت خريدار در شبکه اینترنت بالا می‌باشند به‌کل مدت قرارداد سرویس‌دهی به درصد، درصورتی‌که وب‌سایت يا برخي از سرویس‌ها به دليل عدم رعايت بندهاي اين قرارداد به حالت تعليق درآيند در اين زمان محاسبه نمی‌شود./

فصل دوم: هويت
1.2 هويت شرکت: شرکت مهندسی ارتباطات دوربرد فارس به شماره ثبت 156 و به شماره پروانه ارائه خدمات ارتباطی ثابت (servco) 63-95-100، با آدرس وبگاه http://dourbord.ir که در اين توافق‌نامه شرکت ناميده می‌شود./
٢.٢ هويت خريدار: خريدار شخصي حقيقي يا حقوقي است که مشخصات وي در پرتال کاربران و در بانک اطلاعات کاربران شرکت وجود دارد و سرویس‌های خريداري شده تحت حساب وي مديريت می‌شود./
2.٣ در مورد خريداران با هويت شخص حقوقي، يک نفر نماينده تام‌الاختیار در پرتال کاربران معرفي می‌گردد. اين نماينده نسبت به سرويس تهيه شده همانند خود شخص حقوقي اختيار تام دارد. وظيفه اعلام کتبي نماينده جديد در آينده بر عهده خريدار بوده و شرکت در صورت عدم دريافت اعلام کتبي مسئوليتي نسبت به حقوق و عملکرد مالکيتي و مسئولیتی خريدار نخواهد داشت./
2.٤ براي حفظ حقوق قانوني خريداران، کليه خريداران موظف به ارائه اطلاعات هويتي خود شامل کپي شناسنامه، کپي کارت ملي براي اشخاص حقيقي و درخواست شخص حقوقي همراه با کپي روزنامه رسمي آخرين تغييرات، به شرکت می‌باشند. درصورتی‌که شرکت، در هنگام تکميل فرآيند خريد و به جهت تسهيل و تسریع امور، اقدام به دريافت و کنترل اين مدارک ننمايد پس‌ از آن حق دريافت اين مدارک همواره براي شرکت محفوظ بوده و با عدم ارائه مدارک در زمان مقرر به شرکت، حقوق مالکيتي خريدار ملغي محسوب می‌شود و ضمناً عواقب اعلام ناصحيح اطلاعات مستقیماً بر عهده خريدار خواهد بود. شرکت مسئوليتي در قبال کنترل صحت امضاء خريداران و نمایندگان آن‌ها ندارد./
2.٥ خريدار اذعان می‌نماید که کليه اطلاعات هويتي ارائه شده و آدرس‌ها و شماره تماس و امثالهم صحيح بوده و همواره در بروز نگه‌داشتن آن‌ها در پرتال کاربران می‌کوشد. شرکت حق دارد هر زمان که نياز به کنترل اين اطلاعات داشته تصوير برابر اصل اين اطلاعات را از خريدار دريافت نمايد. شرکت حق دارد تا تکميل اطلاعات صحيح و مستند نسبت به تعليق سرويس اقدام نمايد./
2.٦ مالکيت سرويس و کليه مسئولیت‌ها و حقوق مرتبط با آن، بر عهده خريدار و یا نماينده خريدار هريک به تنهائي می‌باشد./
2.٧ درصورتی‌که به درخواست مشتري و در راستاي کاهش هزينه و یا بهبود کيفي خدمات نگهداري و تمديد، به‌جای مشخصات خريدار مشخصات شرکت ارائه‌کننده خدمات، ثبت شده باشد همچنان مالکيت و کليه حقوق و مسئولیت‌های قانوني بر عهده خريدار خواهد بود./

فصل سوم: نحوه ارتباط طرفين با یکدیگر
3.١ روش ارتباطي مستند شرکت با خريدار، آدرس ايميل خريدار و پاسخ به تيکت‌هاي پرتال پشتيباني که حساب کاربري وي در پرتال کاربران ثبت شده است، خواهد بود./
3.٢ روش ارتباطي مستند خريدار با شرکت، ثبت تيکت در پرتال پشتيباني با دريافت شماره پيگيري تيکت و يا ارسال نامه و دريافت رسيد کتبي از شرکت خواهد بود./
٣.٣ استفاده از ايميل توسط خريدار براي تسهيل انجام کار مقدور بوده ليکن روش مستند در موارد شبهه انگیز برای خريدار محسوب نمی‌گردد./
3.٤ شرکت مسئوليتي نسبت به تبعات و خسارات وارد بر خريداري که اطلاعات تماس تغییر یافته خود را از طرق معتبر به اطلاع شرکت نرسانده است ندارد./

فصل چهارم: تغييرات
4.١ تغييرات توافقنامه: توافقنامه استفاده از خدمات شرکت تابعي است از قوانين جمهوري اسلامي ايران و سایر قوانين بین‌المللی و توافقات مجامع بین‌المللی ناظر بر سرویس‌های قابل ارائه شرکت و ازآنجاکه اين قوانين و توافقات در سطح کشور و بین‌الملل به‌طور آنلاين و ماهانه امکان تغيير دارند، شرکت حق تغييرات آتي در توافقنامه را بر خود محفوظ می‌داند و نسخه توافقنامه بروز شده را از طريق لينک به صفحه توافقنامه در وب‌سایت شرکت در دسترس عموم خواهد بود. ضمناً شرکت مسئوليتي نسبت به اطلاع‌رسانی نفربه‌نفر در خصوص تغييرات احتمالي نداشته و خریدار می‌بایست موارد را عنداللزوم با مراجعه به وب‌سایت شرکت کنترل نمايد./
4.٢ تغييرات تعرفه:
4.2.١ در صورت تغيير تعرفه در حین استفاده از سرويس، خريدار در صورت تمايل به ارتقا در سرويس فعلي خود موظف به رعايت قیمت‌های جديد خواهد بود. ليکن خدمات خريداري شده با تعرفه قبلي تا پايان دوره آن ارائه می‌گردد./
4.٢.٢ هزینه‌های کارشناسي نيروي فني و یا ساير خدماتي که در هنگام استفاده از يک سرويس اوليه خريداري شده موردنیاز واقع می‌گردد تابع تعرفه روز درخواست جديد خريدار می‌باشد./
4.2.٣ ارتقاء سرويس ميزباني از يک سرويس به سرويس بالاتر انجام می‌گیرد و هزينه آن رایگان می‌باشد./
٤.٢.٤ سرویس‌های خريدار تنزل داده نمی‌شود./
4.2.٥ تغييرات تعرفه از طريق وب‌سایت منعکس شده و خریدار موظف به تبعيت از آن براي سفارش‌های جديد می‌باشد مگر اينکه پیش‌فاکتور مهلت‌داری در اختيار باشد که قبل از تغييرات تعرفه براي وي صادر گشته باشد./
4.٣ تغييرات فني: شرکت براي بهبود کيفيت خدمات حق انجام تغييرات فني، سخت‌افزاری، نرم‌افزاری يا شبکه‌ای را در سرویس‌های ارائه شده دارد. در مورد تغييراتي که سرويس خريدار را تحت تأثیر قرار می‌دهد شرکت موظف است از يک روز تا 30 روز قبل از اعمال تغييرات، از طريق وب‌سایت شرکت، پرتال کاربران يا پرتال پشتيباني و یا ارسال خبرنامه به آدرس Email خريداران اطلاع‌رسانی نمايد. خريدار موظف است خود را با اين تغييرات سازگار نمايد. هرگاه به دليل موارد ضروري، شرکت امکان اطلاع‌رسانی را از دست بدهد و یا فوریت‌های فني وي را ناچار به اين امر نمايد مسئوليتي براي اطلاع‌رسانی زمان و نحوه تغييرات نخواهد داشت ضمناً خريدار به شرکت وکالت می‌دهد تا در زمان مورد نیاز در جهت بهبود سطح کيفي سرويس اقدام به انجام فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روي سرورهاي اختصاصي و سرویس‌های ميزباني آن نمايد./
٤.٤ تغييرات مالکيت: تغييرات مالکيت سرويس از طريق درخواست کتبي خريدار يا نماينده وي و یا ارسال ايميل درخواست مذکور از طريق آدرس ايميل موجود در حساب کاربري در پرتال کاربران انجام می‌گردد./
4.4.١ شرکت در راستاي حفظ حقوق خريداران خود حق دارد مدارک شناسايي متقاضي تغيير مالکيت را جهت احراز هويت وي و انطباق با مشخصات مالک سرويس دريافت دارد./
4.4.٢ شرکت می‌تواند تا زماني که اطلاعات کافي در مورد موارد مشکوک پيدا نکرده است، اقدامي براي تغيير مالکيت يک سرويس صورت ندهد./

فصل پنجم: تحويل خدمات
1.5 نحوه تحويل:
5.١.١ پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خريدار، با آماده تحويل شدن سرويس خريداري شده، مراتب از طريق ايميل مندرج در پروفايل و یا برگه سرويس به خريدار اطلاع داده می‌شود. عدم دسترسي خريدار به آدرس ايميل موردنظر مانع تحويل سرويس نمی‌گردد.//
5.1.٢ خريدار درصورتی‌که در بازه زماني حداکثر زمان تحويل، ايميل مذکور را دريافت ننمايد موظف است حداکثر ٢روز پس از پايان زمان تحويل مجاز به‌صورت کتبي و با امضا نامه، مراتب را به بخش فروش شرکت اعلام نمايد.
5.1.٣ در صورت بروز شرايط ويژه فني و یا محدودیت‌هایی که تحويل در زمان مقرر آن انجام نشود، شرکت مجاز به افزايش زمان تحويل سرويس تا ٢ برابر خواهد بود.
5.1.٤ خريدار حق درخواست لغو سرويس خريداري شده تحويل نشده را تا قبل از سپري شدن ٢ برابر زمان تحويل مجاز آن سرويس نخواهد داشت. به‌عنوان ‌مثال چنانچه زمان تحويل ٧ روز باشد در صورت عدم تحويل، خريدار تا ١٤ روز کاری مجاز به انصراف از خريد و دريافت وجه پرداختي خود نمی‌باشد./
٥.١.٥ شرکت مسئوليتي در قبال عدم تطابق با نياز و يا عدم استفاده خريدار از سرويس خريداري شده و تحویل شده ندارد.
5.1.٦ سرویس‌های مرتبط با دامنه‌ای که توسط شرکت ثبت و یا تمديد نشده‌اند و نزد ثبت‌کننده ديگري می‌باشند در هنگام پرداخت فاکتور تحويل شده فرض می‌گردند./
2.5 حداکثر زمان تحويل
5.2.١ حداکثر زمان تحويل براي سرویس‌های شرکت که با عنايت به شرايط عمومي کشور و با فرض بدترين حالات ممکن است به شرح ذيل است:
• سرور اختصاصي ٧ روز کاري./
• خريد نرم‌افزار خارجي ٧ روز کاري./
• ثبت دامنه ٢روز کاري./
• سرويس ميزباني وب ٢روز کاري./
• خدمات طراحي پوسته و وب‌سایت بسته به زمان اعلام‌شده در فاکتور يا قرارداد./
5.٢.٢ در صورت عدم انجام سفارش در محدوده حداکثر زمان تعریف‌شده، مشتري موظف به اعلام کتبي با امضا ذيل نامه به بخش فروش شرکت و دريافت رسيد ارسال می‌باشد./
5.2.٣ پس از ثبت دامنه و ارائه شناسه و کلمه عبور کنترل پنل آن به خريدار، به دلیل سلب امکان نظارتي از شرکت، شرکت هيچ مسئوليتي نسبت به آن دامنه نخواهد داشت./
5.2.٤ در مورد ثبت دامين‌هاي ir که می‌بایست توسط پژوهشگاه دانش‌های بنيادي تائید و فعال گردد با توجه به اينکه به‌طورکلی شرکت کنترلي در زمان تائید دامين نداشته و همچنين به دليل نقص در مدارک يا مشخصات ممکن است مدت‌زمان تائید دامين به طول انجامد، زمان رزرو اوليه دامين مبناي تحويل قرار می‌گیرد./
5.٣ تطابق با سفارش
در صورت وجود هرگونه مغايرت سرويس ارائه شده به خريدار با مشخصات سرويس، خريدار موظف است مراتب را حداکثر ظرف مدت يک هفته از تاريخ فاکتور به شرکت اعلام نموده و شرکت موظف است مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد در غير این صورت مسئوليت شرکت صرفاً محدود به اصلاح سرويس پس از تاريخ اعلام خريدار و فقط تا پايان زمان سرويس مندرج در فاکتور می‌باشد و زمان سرویس‌دهی افزايشي نخواهد يافت./

فصل ششم: امنيت و محرمانگي
6.١ به‌طورکلی محيط اينترنت به همان ميزان ساير محیط‌های ارتباطي مانند پست، دورنگار و تلفن براي انتقال اطلاعات محرمانه امنيت دارد. در کليه اين محیط‌ها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند. به همين دليل ضمن آنکه شرکت تمام تلاش خود را براي ايجاد محيطي امن براي نگهداري و تبادل اطلاعات به‌صورت محرمانه می‌نماید، با این‌حال از جانب احتياط از خريداران می‌خواهد که هميشه ارتباطات آنلاين اينترنتي خود را ناامن فرض نمايند. شرکت هیچ‌گونه مسئوليتي در رابطه با امنيت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهاي خود با جاهاي ديگر را نمی‌پذیرد./
6.٢ شرکت با تدابير امنيتي خود مسئول حفظ امنيت پايه سرویس‌های خود می‌باشد./
6.٣ شرکت مسئوليتي نسبت به ضعف ايمني ناشي از نرم‌افزارها، application ها و یا برنامه‌های مورداستفاده خريدار ندارد./
6.٤ شرکت مسئوليتي نسبت به امنيت تبادل داده مابین خريدار و سرورهای خود ندارد./
6.٥ شرکت مسئوليتي نسبت به در اختيار گرفتن کلمه عبور سرویس‌های خريدار، توسط اشخاص ثالث ندارد./
٦.٦ شرکت موظف به رعايت محرمانگي کليه داده‌ها و نرم‌افزارهاي موجود در سرويس خريدار می‌باشد و همچنين آن را در اختيار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد./
6.٧ شرکت تلاش خود را براي حصول بالاترين سطح امنيت ممکن براي حساب آنلاين خريداران انجام می‌دهد ازاین‌رو شرکت نسبت به اموري که در حيطه مسئوليت خريدار ازلحاظ نگهداري امنيت حساب خود می‌باشد مسئولیتی ندارد./
6.٨ در صورت نیاز مشتری جهت برطرف کردن مشکلات نرم‌افزاری و امنیتی application شرکت بنا به حجم کار مجاز به دریافت هزینه اضافه جهت رفع عیب نرم‌افزاری مشتری می‌باشد./

فصل هفتم: مرجع قضاوت
در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خريدار موظف است بدواً نسبت به اعلام موضوع به واحد روابط عمومي و یا دفتر مديريت شرکت اقدام نموده و رسيد کتبي دريافت نمايد. تا موضوع مورد رسيدگي واقع گردد در صورت عدم حصول نتيجه پس از ١٥روز کاري، خريدار می‌تواند به مراجع قضایی و انتظامی مراجعه نموده تا موضوع را موردبررسی و رسیدگی قرار دهند./

فصل هشتم: فعالیت‌های غيرمجاز خريدار
تخطي از هر يک از شرايط درج شده در ذيل موجب تعليق سرويس می‌شود. شرکت تنها تشخیص‌دهنده تخطي از شرايط مندرج می‌باشد. شرکت حق قطع سرويس بدون هيچ اخطار قبلي و يا اجتناب از سرویس‌دهی را براي خود محفوظ می‌دارد. زماني که شرکت از تخطي يک خريدار از شرايط مندرج اطلاع پيدا می‌کند نسبت به بررسي فني و يا حقوقي موضوع اقدام خواهد کرد در اين زمان ممکن است براي جلوگيري از ادامه تخلف سرويس خريدار به‌صورت موقت قطع گردد. پس از تکميل بررسی‌ها شرکت بسته به نوع تخلف مجاز به محدودسازي، تعليق يا قطع سرويس خاطي خواهد بود همچنين شرکت در صورت لزوم حق پيگرد قانوني شکايت و اخذ خسارت از متخلف را نيز براي خود محفوظ می‌دارد. هرگونه عملي که در اينجا به آن اشاره نشده باشد ولي ازنظر قوانين جاري کشور ايران يا کشور محل قرارگيري سرورها خلاف باشد نيز تخلف از شرايط خدمات محسوب می‌گردد. شرکت هیچ‌گونه وجهي به خريدار متخلف از شرايط خدمات تحت هر عنوان مانند ادعاي خسارت يا هزينه مدت باقيمانده سرويس پرداخت نخواهد نمود. همچنين خريدار متخلف مسئول جبران کليه خسارات مادي و معنوي وارده به شرکت، ساير مشتريان شرکت و يا IDC سرويس موردنظر خواهد بود:
• استفاده از نرم‌افزارهاي بدون رعايت حق کپی‌رایت ايران و بین‌المللی./
• نصب و یا استفاده برنامه‌ای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد./
• ارسال يا اجراي فایل‌های اجرايي مانند فایل‌هایی با پسوند exe, com, bat, vbs و امثالهم و در صورت وجود اين فایل‌ها بدون اخطار از فضاي خريدار حذف می‌شود و با خريدار بر طبق ضوابط برخورد می‌گردد./
• خريدار مجاز به استفاده از کدهاي مخرب مانند انواع ویروس‌ها و يا سورس‌هايي که موجب آلودگي يا پايين آمدن امنيت سرور گردد نمی‌باشد./
• استفاده از برنامه‌های ضعيف نگارشي که موجب نفوذ به سرويس و سایر سرویس‌های دیگر شرکت و سایر خريداران گردد.
• وجود فایل‌های حاوي ويروس عمداً و یا سهواً در فضاي سرويس مورد خريداري./
• ارسال هرزنامه (Spam) عمداً و یا سهواً (ملاک، گزارش Spam cop يا سایت‌های مشابه و يا بررسي تيم فني شرکت می‌باشد) حتي اگر از سرويس ميل سرویس‌دهنده ثالثي استفاده‌شده باشد./
• ارسال ايميل حداکثر 6 ايميل در ساعت مجاز می‌باشد./
• ارسال ايميل به‌صورت گروهي و تعداد بالا به هر صورت و شکل ممکن ممنوع است. ملاک ایمیل گروهی شباهت ٢ ایمیل خواهد بود./
• گزارش فني شرکت و يا IDC که سرور ميزباني در آن می‌باشد نسبت به انجام اعمال مغاير قانون شرکت./
• عدم رعايت قانون جرائم رایانه‌ای جمهوري اسلامي ايران (خريدار موظف به کسب اطلاع کامل در مورد اين قانون می‌باشد)./
• در صورت ارسال اسپم سرویس به مدت ٢٤ و حداکثر یک هفته مسدود خواهد ماند./
• انجام فعالیت‌هایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات شرکت به خريدار و يا ساير خريداران گردد./
• استفاده از سرويس جهت ايجاد اختلال و يا نفوذ در سیستم‌های اشخاص ثالث./
• راه‌اندازی mail server Open relay./
• انجام فعاليت IRC عدم رعايت محدوده استفاده از منابع تخصیص‌یافته در هر سرويس./
• مختل كردن امنيت سيستم يا شبكه./
در صورت بروز چنين مسائلي شرکت حق پيگرد قانوني و شکايت از متخلف به مراجع قانوني را محفوظ می‌دارد. نمونه‌هایی از اختلال در امنيت سيستم يا شبكه شامل موارد ذيل می‌شود: دسترسي يا استفاده غیرمجاز از داده‌ها، سيستم يا شبكه، ازجمله هرگونه تلاش براي جستجو، اسكن يا آزمايش آسیب‌پذیری يك سيستم يا شبكه، مداخله در خدمات ارائه شده به هر كاربر، ميزبان يا شبكه، شامل: تلاش براي دسترسي به اطلاعات نامه‌های الكترونيكي، تلاش عامدانه براي پر كردن فضاي يك سيستم، تلاش براي تغيير و يا حذف اطلاعات وب‌سایت‌ها بدون مجوز از مالکان آن‌ها و …./

فصل نهم: محدوده استفاده از منابع CPU , Disk space, Traffic Data transfer, Ram و…
9.١ شرکت در تعرفه‌ی خود و یا در سايت اين موارد را مشخص نموده و محدوده استفاده از منابع سرویس‌های شرکت براي عموم سرویس‌ها در تعرفه درج شده است. ليکن موارد زیر نیز بايد در نظر باشند:
• حداکثر CPU در ميزباني اشتراکي معمولی حداکثر ۴۸۰ مگاهرتز./
• حداکثر CPU در ميزباني اشتراکي سازمانی حداکثر ۸۰۰ مگاهرتز./
• حداکثر Ram در ميزباني اشتراکي معمولی ١٥٠ مگابایت./
• حداکثر Ram در ميزباني اشتراکي سازمانی ٢٠٠ مگابایت./
• حداکثر Data Transfer مجاز بر اساس مشخصات مندرج در تعرفه حداکثر Disk Space بر اساس مشخصات مندرج در تعرفه./
9.٢ ملاک تشخيص، نرم‌افزارهاي کنترلي و واحد فني شرکت خواهد بود./
9.٣ شرکت در صورت تجاوز منابع سرويس کاربر از حدود تعیین‌شده، حق قطع سرويس بدون اخطار قبلي تا تعيين وضعيت را خواهد داشت و مراتب را به اطلاع خريدار خواهد رساند. در اين صورت، شرکت، پس از ارتقا سرويس توسط خريدار و یا کاهش مصرف، اقدام به ارائه سرویس‌دهی خواهد نمود./
9.٤ درصورتی‌که خريدار در استفاده از برخي منابع که قابل ‌اندازه‌گیری نيستند از حد استاندارد سرويس تجاوز نمايد به تشخيص بخش فني، شرکت حق قطع سرويس تا تعيين تکليف جديد را دارد./

فصل دهم: محتوا
10.١ سرویس‌های شرکت می‌بایست در جهت مقاصد قانوني استفاده گردد. انتقال، نگهداري يا انتشار هرگونه اطلاعات يا داده که مخالف هر قانون اجرايي باشد يا مستقیماً به تخلف از قانون خاصي کمک کند ممنوع است. اين مورد می‌تواند شامل موارد زير باشد البته محدود به موارد زير نيست:
• قرار دادن هرگونه داده تحت پوشش قانون کپی‌رایت بدون مجوز./
• استفاده غیرمجاز از علائم و اسامي تجاري ديگران./
• استفاده غیرمجاز از لوگوهای ديگران./
• هرگونه تخلف از قانون جرائم رایانه‌ای ايران./
• اهانت به هر شخص، گروه، سازمان، قوم يا کشور./
• انتشار اکاذيب عليه ديگران./
• کلاه‌برداری‌های اينترنتي و هرگونه عاملي که موجب فريب بازديدکنندگان شود./
• سایت‌های فعال درزمينه HYIP و یا داراي سيستم هرمي./
• فروش يا تبليغ هرگونه کالا يا خدمات غیرمجاز طبق قوانين جاري ايران و کشوري که سرورها در آن قرار دارد./
• سایت‌های مرتبط يا حامي گروه‌های شناخته‌شده تروريست بین‌المللی./
• استفاده از سرویس‌های شرکت براي نگهداري، ارسال، نمايش، انتقال، تبليغ يا هر عمل مشابه بر روي داده‌هاي مرتبط با مسائل جنسي و غیراخلاقی به هر شکل./
10.٢ مسئوليت محتواي درج شده در سرويس تأمین شده خريدار و یا متصل به دامنه خريداري شده از شرکت تماماً بر عهده خريدار است. اين مسئوليت شامل موارد تخلف عمد و سهو و یا مواردي که توسط اشخاص ثالث نيز انجام می‌پذیرد خواهد بود./
10.٣ در صورت عدم رعايت قانون جرائم رایانه‌ای جبران کليه خسارات و هزینه‌های مادي و معنوی کلي و جزئی وارد بر شرکت در پاسخگویی به مراجع ذيصلاح بر عهده خريدار خواهد بود./
10.٤ شرکت بر طبق قانون موظف است در صورت برخورد با موارد مجرمانه نسبت به انسداد سرویس‌ها و اقامه دعوا و ارائه اطلاعات خريدار که محتواي مجرمانه در سرويس خود و یا در سرويس متصل به دامنه خود را دارد به مراجع قضائي اقدام نمايد./

فصل يازدهم: مسئوليت خريدار
11.١ خريدار موظف است که کليه مواد توافقنامه، ضوابط شرکت و قوانين جمهوري اسلامي ايران را رعايت نمايد. درصورت عدم رعايت، شرکت حق قطع سرويس به‌صورت موقت يا دائم و پيگرد قانوني و دریافت خسارت از خريدار را دارد و خریدار موظف به جبران کليه خسارات و هزینه وارده بر شرکت می‌باشد همچنين هیچ‌وجهی بابت فسخ سرويس و یا ايام باقيمانده سرويس يا خسارت وارده به خريدار متخلف، پرداخت نخواهد شد./
11.٢ خريداران مسئول عملکرد خود در رابطه با سرويس تهيه شده می‌باشند همچنين می‌بایست به حقوق ساير خريداران شرکت احترام بگذارند. شرکت حق تعليق يا قطع دائم سرويس خريداران که به‌صورت خواسته يا ناخواسته موجب اختلال در سرويس ساير خريداران می‌گردد را براي خود محفوظ می‌دارد. ضمناً خريدار حق هیچ‌گونه اعتراضي را نخواهد داشت./
11.٣ به‌غیر از آن دسته از قوانين که مستقیماً به نحوه استفاده از سرويس برمی‌گردد که با پايان سرويس به پايان می‌رسد. بندهاي ديگر قوانين پابرجا بوده و خریدار همواره موظف به رعايت قوانين عمومي و حقوقی شرکت خواهد بود./
11.٤ کليه مسئولیت‌های عدم استفاده صحيح از سرويس خريداري شده با خريدار می‌باشد و شرکت تنها مسئول ارائه سرويس استاندارد و بر اساس تعهدات فني اعلام ‌شده دربسته‌های ميزباني خود می‌باشد./

فصل دوازدهم: گارانتي و پشتيباني
١.١٢ حداکثر زمان پاسخگویی به تیکت‌ها و درخواست‌های پشتیبانی ٢٤ ساعت پس از ثبت آن می‌باشد. درخواست‌ها و مشکلاتی که نیاز به بررسی بیشتر و پیگیری داشته باشد حداکثر طی ٧ روز کاری پاسخ داده خواهند شد./
12.٢ شرکت تنها مسئوليت سرویس‌دهی در حوزه خريد را دارد. در خصوص اختلالات و موارد ديگر مانند ارتباط اينترنت خريدار و برنامه‌نویسی وب و نرم‌افزارها و مشکل دامنه‌ای که نزد ديگران ثبت شده است مسئوليتي متوجه شرکت نمی‌باشد./
12.٣ ملاک وجود اختلال در سرويس، گزارش واحد فني و یک سايت Tracer معتبر که بايد توسط شرکت تائيد شده باشد، است./
12.٤ زمان اختلال در سرويس خريدار در صورت درخواست کتبي وي با اعلام مدت اختلال و تائید واحد فني درصورتی‌که ميزان تجمعي آن از ابتداي دوره از 2% کل دوره بيشتر باشد به مدت سرويس افزوده می‌گردد./
12.٥ ارائه خدمات پشتيباني در شرکت بر مبناي پرتال پشتيباني و به‌صورت ٢٤ ساعته و هفت روز هفته می‌باشد. ضمناً به درخواست‌هایی که از طريق ايميل و یا تلفن اعلام گردد نيز رسيدگي می‌شود. خدمات پشتيباني از طريق تلفن واحد میزبانی وب و ثبت دامنه و سرور نیز همه‌روزه از ساعت 8 صبح الی ٢٤ و سایر واحدها روزهای غیر اداری 10 الی 22 انجام می‌گردد./
12.٦ نحوه ارتباط مستند خريدار براي درخواست‌های گارانتي و پشتيباني بايد از طريق پرتال پشتيباني باشد که زمان دقيق ارسال درخواست، زمان دقيق رسيدگي و هویت خريد مشخص باشد./
12.٧ عدم رضايت از خدمات بخش پشتيباني و فني می‌بایست به‌سرعت (ظرف ٢٤ ساعت) از زمان وقوع به دفتر مديريت از طريق پرتال پشتيباني اعلام گردد./
12.٨ سرویس‌ها و رويه عمومي شرکت بر اساس استاندارد فني بین‌المللی و مصالح شرکت تعریف‌شده و براي خريدار خاص غیرقابل‌ تفکیک و تغيير است و خریدار موظف است بررسي لازم خود را قبل از خريد سرويس بهعمل ‌آورده باشد./
12.٩ شرکت مسئوليتي در قبال عدم تطابق سرويس خريداري شده با نياز مشتري ندارد./
12.١٠ شرکت نسبت به نصب و عملياتي شدن نرم‌افزارهایي را که مورد تائيد بخش فني نمی‌باشد مسئولیتی ندارد./
12.١١ ميزان مسئوليت شرکت در مقابل حوادث ناخواسته و خسارات غیرمستقیم وارد بر خريدار در استفاده از سرويس و يا اطلاعات خريدار محدود به بند خسارات اين قانون خواهد بود./

فصل سيزدهم: ضوابط خاص دامنه
13.١ تمديد يك دامنه تاريخ گذشته در صورت امکان تمديد، ممکن است داراي جريمه تأخیر نسبت به تعرفه عادي باشد که اين جريمه مطابق با قوانين ICANN و ثبت‌کننده اصلي و ضوابط شرکت اخذ می‌گردد./
13.٢ تاريخ مستند براي مدت ثبت دامنه، whois هاي بین‌المللی می‌باشد. در خصوص دامنه‌های ir/ استعلام از ثبت‌کننده مستند خواهد بود./
13.٣ اگر در سفارش خريدار، دامنه‌ای باشد که ثبت‌کننده مرجع آن را ثبت ننمايد و يا در حين تکميل مراحل ثبت، آن دامنه توسط شخص ديگري ثبت گردد و يا انتقال دامنه‌ای به شرکت باشد که به هر دليل انجام نگردد، شرکت تنها موظف به بازگرداندن هزينه ثبت و يا انتقال آن دامنه به‌حساب خريدار در پرتال کاربران می‌باشد./
13.٤ در صورت درخواست انتقال يک دامنه به پنلي خارج از شرکت از طريق پرتال کاربران شرکت حق ممانعت از تکميل مراحل انتقال را ندارد./
13.٥ ازآنجاکه شرکت ثبت و تمدید دامنه و انتقال براي خريدار را به‌صورت واسط انجام می‌دهد عدم پذيرش توسط ثبت‌کنندگان بین‌المللی و یا ثبت‌کنندهIr نسبت به ثبت و یا تمديد دامنه به هر دليل مسئوليتي را متوجه شرکت نخواهد کرد./
13.٦ خريدار موظف است قبل از ثبت دامنه نسبت به حقوق مالکيتي دامنه براي خود تحقيق لازم را به عمل‌آورده و شرکت در صورت ادعاي شخص ثالث صاحب حق مورد تائيد شرکت و مراجع ذيصلاح ايراني و بین‌المللی آن دامنه را مسدود نموده و به رأی مراجع و یا قوانين بین‌المللی عمل می‌نماید./
13.٧ در ثبت دامنه‌های “. بازار ” دامنه‌هایی که دارای Variant های گوناگون (حالت‌های نوشتاری مختلف با حروف فارسی و یا عربی) باشند و یکی از حالت‌های نوشتاری آن توسط شخصی ثبت گردد سایر حالت‌های نوشتاری فقط و فقط برای آن شخص قابل ثبت می‌باشد و ثبت حالت‌های دیگر علی‌رغم آزاد بودن دامنه برای شخص یا اشخاص دیگر مجاز و امکان‌پذیر نخواهد بود./
13.٨ حداقل طول هر دامین باید ٣ حرف باشد. دامنه‌های یک‌حرفی و دوحرفی قابل ثبت نیستند./
13.٩ استفاده از _ (خط زیر) یا فاصله یا نیم‌فاصله یا نقطه یا کاما در نام دامنه ممکن نیست./
13.١٠ ثبت برخی اسامی واحدهای اداری کشور منحصراً در اختیار واحدهای ذی‌ربط است. نام کشور (به هر صورت)، نام استان‌ها، فرمانداری، شهرستان‌ها و شهرها از این جمله‌اند./
13.١١ ثبت اسامی آثار طبیعی، آثار تاریخی، فرهنگی و ملی، اسامی مذهبی و اسامی مشاهیر در اختیار واحدهای ذی‌ربط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است مگر آنکه آن وزارتخانه مجوز کتبی برای غیر صادر کند./
113.١٢ ثبت دامنه‌های ac.ir, sch.ir تنها برای آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دارای مجوز وزارت آموزش‌وپرورش و یا وزارت علوم و ارائه کپی مجوز مذکور و درخواست کتبی در سربرگ موسسه میسر خواهد بود. ضمناً ac.ir تنها برای مؤسسات آموزشی دارای مجوز دارای مجوز وزارت علوم، وزارت بهداشت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی ثبت می‌شود./
١٣.١٣ ثبت دامنه‌های gov.ir, org.ir تنها برای سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، همراه با ارائه درخواست کتبی با مهر و امضای معتبر آن سازمان میسر خواهد بود./
13.١٤ ثبت دامنه‌های net.ir تنها برای شرکت‌های ICP/ISP/Servco/FCP خدمات دهنده اینترنت دارای مجوز رسمی قابل ثبت است./
13.١٥ دامنه‎هاي co.ir تنها براي شرکت‌های ثبت شده، همراه با ارائه روزنامه رسمي ثبت شرکت امکان‎پذير است./
13.١٦ دامنه‌های رزرو شده مانند web.co – web.net و … قابل ثبت نیستند./
13.١٧ قیمت‌های فوق قیمت قطعی ثبت دامنه نیستند. در برخی موارد شرکت اصلی ثبت‌کننده برای دامین های خاص هزینه‌های بالاتری را پیشنهاد می‌کند که امکان ثبت با قیمت‌های معمولی وجود نخواهد داشت. در این صورت مابه‌التفاوت اخذ خواهد شد و یا سفارش لغو می‌شود./
13.١٨ تأیید نهایی ثبت دامنه در برخی موارد ممکن است حداکثر تا ٤٨ ساعت زمان ببرد./
13.١٩ دامنه‌های فارسی دامنه‌هایی هستند که نام آن‌ها با حروف فارسی درج می‌شود؛ مثل.com.هاست/
13.٢٠ امکان ثبت دامنه‌های فارسی با پسوند ir وجود ندارد. همچنین استفاده از فاصله یا نیم‌فاصله در زمان ثبت دامنه فارسی مجاز نمی‌باشد./
13.٢١ برای راه‌اندازی وب‌سایت و یا ایجاد ایمیل اختصاصی با برند تجاری؛ شما بایست نام دامین مناسبی را ابتدا به ثبت رسانده و برای آن خدمات هاستینگ (میزبانی وب) نیز سفارش دهید. نام دامین تنها آدرس سایت و برند شماست و خدمات هاستینگ جهت راه‌اندازی وب‌سایت و ایمیل الزامی است./
13.٢٢ در دامنه‌های فارسی (IDN) نام دامنه تنها می‌تواند شامل اعداد و حروف فارسی و علامت – (خط تیره یا منها) باشد./
13.٢٣ در دامنه‌های فارسی می‌توانید از حروف «ء، ئ، ؤ، أ، آ، ة» نیز در نام دامنه استفاده کنید./
13.٢٤ در دامنه‌های فارسی استفاده از علامت‌هایی مانند تنوین، تشدید، سکون، فتحه، کسره و ضمه در نام دامنه مجاز نیست.
13.٢٥ استفاده از حروف لاتین در نام دامنه‌های فارسی مجاز نیست./
13.٢٦ نام دامنه‌های فارسی نمی‌توانند با عدد آغاز یا به عدد ختم شوند. همچنین دامنه‌های فارسی نمی‌توانند تنها از عدد تشکیل‌شده باشند./
13.٢٧ طول نام دامنه‌های فارسی می‌تواند تا ٣٠ کاراکتر باشد./
13.٢٨ شرایط و قوانین ثبت دامنه ملی: ثبت دامنه‌های ملی منوط به مطالعه و پذیرش موافقت‌نامه ثبت دامنه مرکز ثبت دامنه کشوری ایران در آدرس https://www.nic.ir/Domain_Register_Policy توسط خریدار می‌باشد./

فصل چهاردهم: ضوابط خاص ميزباني
14.١ شرکت مسئوليتي در قبال تحويل داده‌هاي موجود در فضاي ميزباني وب به خريدار نداشته و خريدار موظف به استفاده از FTP خواهد بود./
14.٢ شرکت مسئوليتي نسبت به بارگذاري اطلاعات (Upload) در فضاي ميزباني خريدار و یا download اطلاعات وي به‌صورت رايگان ندارد./
14.٣ شرکت مسئوليتي نسبت به نصب نرم‌افزار براي خريدار به‌صورت رايگان ندارد./
14.٤ شرکت تلاش خود را جهت راهنمايي خريدار در مسائل فني می‌کند ولي خريدار خود مسئول است با اطلاعات فني سرويس ميزباني وب آشنایی داشته و شرکت مسئوليتي نسبت به آموزش نحوه بهره‌برداری صحيح از سرويس ندارد./

فصل پانزدهم: ضوابط خاص اجاره سرور اختصاصي
15.١ شرکت مسئوليتي در قبال پشتيباني فني سرور اختصاصي به خريدار نداشته و خريدار موظف به استفاده از ارتباط ريموت خواهد بود مگر آنکه خلاف آن در تعرفه اعلام‌شده باشد./
15.٢ شرکت تنها در صورت بروز مشکلاتي که موجب عدم دسترسي به سرور از راه دور می‌گردد مسئول پشتيباني فني سرور بوده و البته درصورتی‌که بروز مشکل به خاطر سو عملکرد خريدار باشد هزينه پشتيباني طبق فاکتورهاي IDC از خريدار اخذ خواهد شد
15.٣ مالک تجهيزات و سخت‌افزار سرور اختصاصي، شرکت می‌باشد و پرداخت هزينه اجاره سرور موجب بروز حقي براي خريدار نمی‌گردد./
15.٤ در صورت بروز مشکل سخت‌افزاری که موجب عدم دسترسي به سرور شود خريدار موظف به اعلام مورد به بخش پشتيباني شرکت بوده و شرکت پس از اطلاع موظف به تعويض سخت‌افزار معيوب به‌صورت رايگان می‌باشد./

فصل شانزدهم: سرویس آموزش مجازی
16.1 مشتری مسئول تمامی اطلاعات مبادله شده در وب کنفرانس و IP های تخصیص‌یافته و اطلاعات موجود بر سرورهای مورد اجاره بوده و شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در این رابطه نخواهد داشت./
16.2 مشتری متعهد می‌گردد که از سرویس‌های مورد اجاره برای انتشار و تکثیر، فروش و پخش غیرقانونی نرم‌افزار، موسیقی، نوشته، فیلم، سریال، گزارش و هرگونه فایل متعلق به شخص یا شرکت ایرانی و خارجی، بدون اجازه کتبی استفاده ننماید و تمامی قوانین کپی‌رایت را رعایت نماید. در صورت اعتراض شخص یا شرکت دارای حقوق و نداشتن مدارک کافی توسط کارفرما، شرکت قادر خواهد بود بنا به درخواست فرد یا شرکت دارای حقوق، اقدام به حذف محتویات مورد دعوی از روی سرور اجاره شده و یا قطع دسترسی سرویس نماید./
16.3 مشتری موظف است پس از ضبط کلاس‌های مجازی نسبت به دانلود رکوردها و تهیه نسخه پشتیبان برای خود اقدام نماید لذا در صورت بروز مشکل خارج از قصور شرکت، شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال حفظ آن‌ها نخواهد داشت ضمناً پشتیبان گیری و نگهداشت کلیه اطلاعات بر عهده مشتری می‌باشد./
16.4 مشتری نسبت به انتقال و تفویض تمام و یا بخشی از حقوق و تعهدات خود به شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی بدون اخذ موافقت شرکت مجاز نبوده و عدم اجرای تعهدات مندرج در قوانین خرید، حق تعلیق و یا لغو قرارداد را برای شرکت، محفوظ می‌دارد./
در صورت نیاز مشتری به افزایش تعداد دانش آموزان هم‌زمان در پنل آموزش مجازی، می‌بایست حداقل هفت روز کاری قبل از موعد نیاز اقدام به ارتقاء سرویس خود نماید./
16.5 پاسخ‌گویی به کاربران در خصوص محتوای تولید شده در وب‌سایت، کلاس‌های مجازی و سمینارهای مجازی بر عهده مشتری می‌باشد و شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال داده‌های تولید شده ندارد./

فصل هفدهم: اجاره فضای مرکز داده
1.17 شرکت در مرکز داده خود خدمات زیر را برای مشترک تأمین می‌نماید:
•  تأمین نیروی برق دائم بدون انقطاع از طریق UPS و ژنراتور./
•  تأمین دستگاه‌های تهویه و خنک‌کننده محیط./
•  تأمین امنیت فیزیکی از طریق دوربین مداربسته به‌طور 24 ساعته./
•  تأمین سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق./
17.2 تضمین کیفیت خدمات و برقراری امکانات با ضریب اطمینان 99% درصورت کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به‌طوری‌که بهره‌برداری از این خدمات امکان‌پذیر نباشد و یا قطع احتمالی آن به مدت بیش از یک ساعت ممتد (به‌شرط ثبوت قصور شرکت) جهت جبران آن دو برابر مدت قطعی به‌صورت رایگان به مدت سرویس افزوده گردد./
17.3 مالکیت و کنترل شماره‌های IP تحت نظر شرکت می‌باشد و شرکت حق هرگونه تغییر و جابجایی هر شماره IP را در هر زمان برای خود حفظ می‌نماید و تنها در مواقع ضروری این تغییرات طی اطلاع کتبی با مشترک هماهنگ خواهد شد./
17.4 مشترک موظف است اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در شبکه شرکت را انجام دهد./
17.5 مشترک حق واگذاری حقوق و تعهدات ناشی از این قرارداد را جزئی و یا کلی به غیر ندارد مگر با موافقت کتبی شرکت، درهرحال مسئولیت هرگونه عملیات غیرقانونی و غیرمجاز به عهده مشترک می‌باشد./
17.6 مشترک موظف به رعایت قوانین مخابراتی و مقررات و مصوبات مربوطه می‌باشد مسئولیت هرگونه استفاده غیرقانونی و غیرمجاز بر عهده مشترک می‌باشد./
17.7 مشترک موظف است مشخصات فنی تعریف شده بر روی تجهیزات خود را که با موضوع سرویس مرتبط می‌باشد، به‌صورت کتبی به شرکت اعلام نماید. مشترک بدون اطلاع قبلی و موافقت شرکت، اجازه تغییر در تجهیزات را ندارد./
17.8 با توجه به ضرورت کنترل کیفیت تجهیزات مصوبه در مرکز داده، شرکت می‌تواند در هر زمان که صلاح بداند جهت انجام این امر اقدام نماید، مشترک نیز موظف به انجام هرگونه همکاری لازم می‌باشد./
17.9 مشترک اجازه نصب هیچ‌گونه اعلامیه، آرم و … را روی دیوارها، درها، سقف، پنجره و رک در داخل و بیرون مرکز داده شرکت بدون کسب موافقت کتبی شرکت را ندارد./
17.10 مشترک متعهد می‌گردد از ورود وسایل ذیل به محل مرکز داده شرکت “جداً ” خودداری نماید. مواد منفجره، مواد احتراقی و یا آتش‌زا، هرگونه مایعات خطرناک و شیمیایی و اسیدها، هرگونه گازهای خطرناک، وسایل دودزا، هرگونه وسایل الکترومغناطیسی، غذا و نوشیدنی و به‌طورکلی هر نوع کالایی که احتمال ایجاد خطر برای مرکز داده نماید./
17.11 مشترک حق عکس‌برداری و یا فیلم‌برداری از محل مرکز داده شرکت را ندارد./
17.12 مشترک حق استعمال دخانیات را در مرکز داده شرکت ندارد./
17.13 مشترک می‌بایست به‌صورت کتبی یک نفر را به‌عنوان نماینده فنی خود همراه با آدرس و پست الکترونیک وی به شرکت معرفی نماید. هرگونه هماهنگی و توافق در خصوص مفاد این قرارداد با نماینده مذکور مورد قبول و تأیید مشترک می‌باشد و تنها نامبرده حق ورود به محل تجهیزات مشترک را دارد بدهی است در صورت تغییر در اطلاعات نماینده مشترک، مراتب می‌بایست به‌صورت کتبی و با امضا به شرکت اعلام گردد./
17.14 مشترک متعهد به حفظ پاکیزگی و رعایت نظم و انضباط مرکز داده شرکت بوده، همچنین دفع زباله مشترک به عهده وی می‌باشد./
17.15 مشترک موظف به کابل‌کشی صحیح و منظم در دستگاه‌ها و تجهیزات خود می‌باشد./
17.16 قفل کردن تجهیزات و رک‌های متعلق به مشترک به عهده ایشان می‌باشد./
17.17 مشترک حق اشاعه مطالبی که موجب تخریب و یا تضییع حقوق اشخاص حقیقی یا حقوقی گردد را ندارد. مسئولیت عدم رعایت این بند بر عهده مشترک بوده و شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت و در صورت وقوع، به تشخیص شرکت بلافاصله خدمات مشترک قطع و مشترک موظف به جبران خسارت وارده می‌باشد./
17.18 در صورت درخواست کتبی مشترک مبنی بر ارتقا خدمات و به‌شرط وجود امکان واگذاری خدمات، مراتب توسط شرکت پس از تأیید پرداخت هزینه‌های مربوطه توسط مشترک انجام خواهد پذیرفت، بدیهی است مبالغ صورتحساب‌های ماهیانه بر اساس آخرین تغییرات تهیه و ارسال خواهد شد./

فصل هجدهم: انتقال سایت
18.1 انتقال رایگان فقط در ۳۰ روز ابتدای خرید پلن قابل استفاده می‌باشد و پس از آن انتقال دارای هزینه خواهد بود./
18.2 ارتقا پلن هاست در شرکت مهندسی ارتباطات دوربرد فارس به‌طور معمول نیاز به انتقال ندارد، درصورت نیاز به انتقال این کار توسط شرکت مهندسی ارتباطات دوربرد فارس به‌صورت رایگان انجام خواهد شد./
18.3 درصورتی‌که مشترک از پلن‌های بالاتر (مانند VPS به هاست اشتراکی) تغییر پلن دهد، انتقال اطلاعات بر عهده وی خواهد بود./
18.4 ممکن است در برخی موارد انتقال به دلیل فنی با مشکل مواجه شود و امکان انتقال وجود نداشته باشد، در این شرایط، انتقال اطلاعات بر عهده مشترک خواهد بود./
18.5 با توجه به شرایط خاص سرورهای ویندوز، انتقال اطلاعات از این سرویس‌ها در اغلب موارد با مشکل مواجه می‌شود و بدون همکاری برنامه‌نویس و طراح سایت عملاً ناممکن می‌باشد./
18.6 در اغلب موارد، امکان انتقال ایمیل‌ها در روش «انتقال دستی» وجود ندارد. به همین دلیل نیاز است که مشترک از ایمیل‌های خود توسط نرم‌افزارهای دریافت ایمیل مانند Outlook یک کپی تهیه نماید، با این روش تمام ایمیل‌ها به‌صورت کامل بر روی کامپیوتر شما ذخیره خواهند شد./
18.7 درصورت عدم امکان انتقال ایمیل‌ها، نیاز است که مشترک تمام آدرس‌های ایمیل خود را پیش از تغییر DNS در هاست جدید ایجاد نماید. عدم انجام این کار باعث می‌شود که ایمیل‌های جدید به دست شما نرسند./
18.8 امکان انجام انواع انتقال غیر رایگان برای سرویس‌های مختلف وجود دارد، برای دریافت پیش‌فاکتور یک تیکت به بخش فروش ارسال نمایید./
18.9 درصورتی‌که قصد استفاده از خدمات انتقال رایگان را دارید، در ۳۰ روز ابتدایی خرید سرویس، یک تیکت به بخش فروش ارسال نمایید./
18.10 پس از ثبت درخواست، انتقال اطلاعات قبلی شما در صف انتقال قرار خواهد گرفت و بر اساس نوبت درخواست‌های موجود در صف انتقال، وب‌سایت شما به سرور جدید منتقل می‌شود. این کار معمولاً در ۳ روز کاری انجام می‌شود ولی ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند کندی اینترنت، خطا در دانلود نسخه پشتیبان و اشکالات غیرمترقبه انتقال شما بیش از این مدت به طول انجامد، ولی اطمینان داشته باشید که پرسنل شرکت مهندسی ارتباطات دوربرد فارس با تجربه‌ای که در این موضوع دارند، انتقال سایت شما را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهند داد./
‫18.11 تیم انتقال شرکت مهندسی ارتباطات دوربرد فارس، وب‌سایت‌های درخواستی شما را بر اساس نوبت به سرویس جدید منتقل خواهد نمود، این کار معمولاً در ۳ روز کاری انجام می‌شود ولی ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند کندی اینترنت، خطا در دانلود نسخه پشتیبان و اشکالات غیرمترقبه انتقال شما بیش از این مدت به طول انجامد، اطمینان داشته باشید که پرسنل شرکت مهندسی ارتباطات دوربرد فارس با تجربه‌ای که در این موضوع دارند، انتقال سایت شما را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهند داد.‬‬/‬‬‬‬

فصل نوزدهم: ساير ضوابط خاص
19.١ خريدار موظف است سرویس‌هایی که نزد شرکت تمديد می‌نماید را ازنظر تمديد شدن کنترل نموده و درصورت عدم اعمال مراتب تمديد توسط شرکت، حداکثر ٧روز تقويمي پس از زمان انقضاء مراتب را کتباً به مقام مسئول و یا واحد مدیریت ارسال نمايد./
19.٢ توافقات خاص تنها به‌صورت کتبي و با مهرو امضاء مجاز شرکت معتبر خواهد بود و توافقات با پرسنل به‌صورت کتبي يا شفاهي و يا به هر شکل ديگر از درجه اعتبار ساقط است./
19.٣ خريدار موظف است تحويل، تطابق و اجرای صحيح سرويس خريداري شده را کنترل نمايد./
19.٤ شرکت هيچ مسئوليتي براي به دست آوردن دامنه ازدست‌ رفته و يا اطلاعات حذف شده از روي سرورهاي ميزباني پس از اتمام قرارداد نخواهد داشت./
19.٥ مسئوليت اطلاع از زمان انقضاء سرويس و کنترل آن‌ها بر عهده خريدار می‌باشد ليکن شرکت، انقضاء سرویس‌های خريدار را از یک ماه قبل از طريق پست الکترونيک به وي يادآوري می‌نماید و عدم دسترسي خريدار به پست الکترونيکي خود، مسئوليتي را براي شرکت ايجاد نخواهد کرد./
19.٦ وضعيت اعتبار، فهرست سرویس‌ها و پرداخت‌های خريدار در حساب کاربري وي در پرتال کاربران قرار دارد و همواره وي می‌تواند براي آگاهي از وضعيت عملکرد خود از طريق شناسه و کلمه عبور خود به آن مراجعه نمايد./
19.٧ مدت‌زمان قطع سرويس ناشي از عدم پرداخت مطالبات شرکت، بررسي جرائم و اعمال تشخيص کارشناسي به مدت‌زمان سرویس‌دهی افزوده نمی‌گردد./
19.٨ امکان دريافت هرگونه سرويس هديه و يا کمک‌هزینه‌های پیش‌بینی شده در برخي از سرویس‌ها تنها در هنگام خريد بسته وجود دارد و طي مدت قرارداد امکان رجوع به آن وجود نداشته و در صورت عدم استفاده هزينه آن به‌حساب کاربري خريدار واريز نمی‌شود./

فصل بیستم: نسخه پشتيبان (Backup)
20.١ به‌طورکلی مسئوليت تهيه نسخه پشتيبان از داده‌ها و فایل‌ها با خود خريداران بوده و همه خريداران می‌بایست پشتيبان کليه داده‌هاي موردنیاز خود را درجایی غير از تجهيزات و سرورهاي شرکت نگهداري نمايند. در صورت بروز هر مشکل و عدم توانايي بازگرداندن اطلاعات از آرشيو بکاپ هیچ‌گونه اعتراضي مسموع نخواهد بود و شرکت در اين زمينه هیچ‌گونه مسئوليتي ندارد./
20.٢ مسئوليت بکاپ گرفتن در سرویس‌های سرورهاي اختصاصي صرفاً به عهده خود خريدار می‌باشد و شرکت در اين زمينه هیچ‌گونه مسئوليتي ندارد./
20.٣ شرکت جهت امنيت بيشتر، از کليه فایل‌های خريداران (به‌جز سرویس میزبانی فایل) به‌صورت ماهیانه نسخه پشتيبان تهيه می‌کند. اين نسخه پشتيبان حداقل تا ١ ماه و حداکثر تا ٣ ماه پس از منقضی شدن سرویس کاربر نگهداري خواهد شد./
20.٤ تمام نسخه‌های پشتيبان بر روي محلي خارج از دسترسي خريدار نگهداري می‌شود./
20.٥ شرکت تعهدي نسبت به ارائه رايگان داده‌هاي موجود در آرشيوهاي خود به خريدار ندارد./
20.٦ شرکت هیچ‌گونه مسئوليتي در مورد صحت نسخه پشتيبان و بروز بودن آن‌ها را ندارد./
20.٧ سرویس‌های میزبانی فایل به علت حجم بالای ارائه شده امکان بک‌آپ گیری ندارند./

فصل بیست و یکم: شرايط و قوانين مالي
21.١ نحوه پرداخت در پرتال کاربران درج شده است. به‌طور عمومي خريدار موظف است مدارک پرداخت خود را تا پايان مدت سرويس نگهداري نمايد./
21.٢ خريدار موظف است پرداخت خود را به‌طور نقدي و یا در وجه حساب‌های اعلام‌شده در پرتال کاربران بپردازد. در شرايطي که شرکت در راستاي مساعدت با خريدار اقدام به پذيرش چک مدت‌دار در خصوص فاکتور وي نمايد، با عدم وصول وجه چک، خريدار موظف است در روز سررسيد فوراً اقدام به واريز وجه به حساب‌های اعلام‌شده نمايد و لاشه چک خود را دريافت نمايد در غير اين صورت هزينه تأخیر در وصول اسناد، پیگیری‌های حقوقي، اياب‌وذهاب و ساير موارد نيز بر عهده خريدار خواهد بود ضمناً در این‌گونه موارد شرکت حق دارد ضمن تعليق سرويس، فاکتور خريداري که قسمتي از وجه آن در زمان مورد توافق وصول نشده را باطل نموده و خسارات وارده بر شرکت و هزینه سرويس را از آن کسر نمايد./
21.٣ به دليل محدودیت‌های نگهداري داده‌هاي حسابداري، فيش بانکي و يا حواله‌ای که براي افزايش اعتبار و يا پرداخت يک صورت‌حساب، تنها تا ٦ ماه پس از واريز قابليت استفاده را خواهد داشت./
21.٤ شرکت، حق تأمین و وصول کليه مطالبات و جرائم، سود تأخیر در پرداخت و ساير هزینه‌های خود از محل قطع موقت و يا دائم کليه سرویس‌ها و اعتبارات خريدار نزد خود را خواهد داشت و درصورتی‌که خريدار فوراً به اخطار اعلام‌شده از سوي شرکت توجه ننمايد حق هرگونه اعتراض بعدي را از خود سلب می‌نماید لازم به ذکر است مدت قطعي سرويس ناشي از عدم پرداخت مطالبات شرکت به مدت سرویس‌دهی افزوده نخواهد شد و کليه مسئولیت‌های ناشي از اين نوع قطع سرويس بر عهده خريدار می‌باشد./
21.٥ درصورتی‌که شرکت تشخيص دهد هر يک از سرویس‌ها و يا کالاي خريداري شده يک خريدار درزمان تحويل، با حجم بيشتر و يا با امکانات بهتر و یا زمان طولانی‌تر و يا هر مورد هزینه‌بر بالاتري از مشخصات مندرج در فاکتور مورداستفاده وي قرارگرفته و يا به هر دليل خريدار به اين حجم بيشتر و يا امکانات بهتر و منابع بيشتر و یا زمان طولانی‌تر دست پيدا کرده است، حق خواهد داشت مبلغ ما به تفاوت تعرفه‌ای آن را از خريدار دريافت نمايد؛ پرداخت اين هزینه برای خريدار اجباري می‌باشد و شرکت حق استيفا طلب خود را از نحوه دريافت بدهی‌های خريدار خواهد داشت./
21.٦ شرکت براي گسترش خدمات و افزايش سرویس‌دهی به خريداران خود در بازه‌های مختلف زماني اقدام به انتشار و توزيع بن‌هاي خريد می‌نماید. لازم به ذکر است که شرکت در پذيرش و يا عدم پذيرش اين بن‌ها در بازه‌های تخفيف و ايام خاص مختار می‌باشد./
21.٧ براي خريد يک سرويس ميزباني و يا يک بسته نرم‌افزاری امکان پذيرش بيش از يک بن وجود ندارد./
21.٨ هیچ‌یک از کمک‌ هزینه‌ها و خدمات مازاد بسته‌ها قابل‌تبدیل به ارزش ريالي و کسر از فاکتور نمی‌باشد./
21.٩ بازگشت پول: این گارانتی صرفاً به مشتریانی تعلق خواهد گرفت که مشکل اعلام‌شده توسط ایشان مربوط به سرویس‌دهنده بوده و توسط پشتیبانی قابل‌حل نباشد تعلق خواهد گرفت./
21.9.١ کليه سرویس‌های شرکت به‌استثنای سرویس‌های اعلام‌شده در زير داراي ضمانت برگشت وجه از زمان پرداخت می‌باشند. (محدودیت زمانی گارانتی بازگشت پول ده روز تقویمی می‌باشد و در طی زمان سرویس‌دهی موجود و معتبر است) سرویس‌هایي که ضمانت برگشت پول ندارند عبارت‌اند از:
• ثبت انواع دامنه./
• سرور مجازی ١ ماهه./
• لایسنس و نرم‌افزارهای خریداری شده./
• آی‌پی‌های اختصاصی./
• گواهی‌های SSL./
• طراحی./
21.9.2 برگشت پول با درخواست کتبي مالک تنها با حضور وي يا نماينده قانوني او در محل شرکت يا از طريق اعلام يک شماره کارت توسط خريدار و واريز اينترنتي به آن حساب از طريق سيستم اينترنتي انجام خواهد شد./
21.١٠ بدهی‌ها:
21.10.١ شرکت با اعلام و اخطار قبلي در خصوص تسويه بدهی‌های معوق حق قطع سرويسي که خريدار براي آن بدهکار است و يا ساير سرویس‌ها و خريدهاي قبلي خريدار را داشته و می‌تواند در صورت تمايل با تملک برخي از آن‌ها معادل مبلغ آن در فاکتور فروش (نسبت به مدت اعتبار آن به‌کل زمان سرويس) از ميزان بدهي (اصل بدهي، جرائم و يا خسارات وارده بر شرکت) کسر نمايد./
21.١١ جرائم:
21.11.١ شرکت حق دريافت هزینه برای تأخیر مشتري در تمديد به‌موقع سرویس‌های دامنه ميزباني و امثالهم را خواهد داشت./
21.11.٢ شرکت حق دريافت هزينه فني جهت رفع مسدودي يک سرويس را خواهد داشت./
21.١٢ مدت‌زمان اعتبار قیمت ارائه شده فاکتور و صورت‌حساب‌ها نیز مطابق تاریخ مندرج در آن می‌باشد./

فصل بیست ‌و دوم: فورس ماژور
شرکت هیچ‌گونه مسئوليتي در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلاياي طبيعي، جنگ، شورش، آشوب اجتماعي، انفجار، اعتصاب، محدودیت‌های دولتي و تحريم را ندارد. با این‌حال در صورت بروز چنين مواردي شرکت تلاش خود را براي کاهش اثرات اين موارد می‌نماید. بروز هر يک از موارد فورس ماژور موجب تخطي خريداران از شرايط خدمات نخواهد شد. تحريم و عدم امکان تبادل ارز از موارد فورس ماژور خواهد بود./

فصل بيست و سوم: انقضاء و تمديد خدمات
تاريخ تمديد يک سرويس منقضي شده، از زمان تاريخ انقضاء قبلی در ساعت 0:00 بامداد خواهد بود همچنين شرکت مسئوليتي در قبال نگهداري و ارائه اطلاعات و داده‌هاي خريدار پس از تاريخ انقضا نخواهد داشت./

فصل بيست و چهارم: پذيرش مواد توافقنامه و ضوابط
با پرداخت مبلغ فاکتور و يا عضويت در سايت شرکت، خريدار مواد توافقنامه و ضوابط شرکت را پذيرفته و نيازي به اخذ امضاء از خريدار وجود ندارد./

فصل بيست و پنجم: رويه حفاظت
شرکت در قبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصي خريدار مسئول بوده و حق استفاده و ارائه به اشخاص ثالث و یا استفاده تبليغاتي را ندارد و تنها در صورت دريافت حکم قضائي اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانوني در اختيار مقام قضائي قرار خواهد داد. اطلاعات مندرج در Whois دامنه به دليل قابل‌رؤیت بودن براي عموم از اين قاعده مستثنا می‌باشد./

فصل بيست و ششم: خسارت و رفع مسئوليت
26.١ خدمات شرکت به همان شکلي که هستند ارائه می‌شوند و هیچ‌گونه گارانتي صريح و ضمني شامل آن‌ها نمی‌گردد. ضمناً هیچ‌گونه ضمانتي مانند مطابق نياز خريدار بودن، بی‌عیب بودن، عدم قطعي، امنيت و … ارائه نمی‌شود. همه ضمانت‌های کتبي و شفاهي در مورد سرویس‌های شرکت که توسط کارکنان يا نمايندگان و يا سايرين ارائه شوند فاقد اعتبار می‌باشند. شرکت هیچ‌گونه خسارتي بابت عملکرد سرويس خود به هر نحو نمی‌پردازد. شرکت تحت هيچ شرايطي مسئول حوادث احتمالي (مانند از دست رفتن داده‌ها روي سرور) نخواهد بود./

26.٢ سقف خسارات اثبات ‌شده توسط مرجع رفع اختلاف به خريدار براي هريک از انواع سرویس‌ها حداکثر معادل هزينه پرداختي آن سرويس توسط خريدار بوده و شرکت هیچ‌گونه مسئوليتي در قبال جبران خساراتي مازاد بر اين مبلغ نخواهد داشت./

فصل بيست و هفتم: سلب اختيار
عدم اجراي بخشي از ضوابط و مواد توافقنامه شرکت نسبت به خريدار يا ديگران به‌منزله سلب حق اجراي مواد توافقنامه از شرکت نمی‌باشد./


سرور مجازی اختصاصی (VPS) برای چه کسانی میتواند مفید باشد؟